Saturday, December 31, 2011

JURNAL BARU MAWADDAH

Assalamualaikum warahmatullah

Saya mulakan tahun ini dengan fikiran yang amat positif. Positif yang hidup saya keseluruhannya akan bertambah baik bilamana saya buang sahaja tabiat buruk saya sekarang ini, dan menyusun sebaiknya masa yang diberi (baca: dipinjam) oleh Allah s.w.t.

Produktif.

Energetik.

Apa yang penting sekarang ini adalah berusaha kearah itu. Matlamat utama saya satu sahaja, iaitu redha Allah. Jadi biarlah tindak tanduk saya selepas ini berdasarkan ilmu yang benar menuju kearah itu.

Ya Allah, Engkau yang mengawali aku.


Esok akan memasuki tahun baru Masihi 2012 yang mana saya sendiri tidak tahu bagaimana perjalanannya.

Yang saya tahu, masa lepas saya telah berlalu. Ia telah menjadi sejarah yang bermakna untuk diri saya. Masa lalu itu adalah ilmu tentang kehidupan yang akan saya manfaatkan sebaiknya.

Yang saya tahu, hidup ini ruang untuk mencipta 'nasib' diakhirat esok.

Bismillahirrahmanirrahim. Tawakkaltu 'alallah.

Go Mawaddah Go More!

14 comments:

  1. salam kak ma, selamat tahun baru dan selamat pengantin baru! thanks atas apa yang kak ma dah buat. :)

    ReplyDelete
  2. blog yang bagus... terima kasih informasinya :-)

    ReplyDelete
  3. Hi, i feel that i noticed you visited my weblog thus i came to return
    the favor?.I'm attempting to find things to enhance my website!I assume its ok to use some of your ideas!!

    Also visit my weblog :: frankrijk

    ReplyDelete
  4. ZAMAN IT NI NAK PEGI MANA PUN SEMUANYA NAK DUIT2.
    WALAU APA PUN JAUH BERJALAN LUAS PENGETAHUAN...KALAU BOLEH NAK PUSING 1 DUNIA.

    ReplyDelete
  5. menarik entri ni, terima kasih sebab kongsi

    ReplyDelete
  6. I enjoy studying your publish. It is each useful and interesting to me. I will come back again once again to see your new posts,Click here FOr fashion styles & latest online news Try this One Social Scoop

    ReplyDelete
  7. I came to your page and noticed you could have a lot more traffic. I have found that the key to running a popular website is making sure the visitors you are getting are interested in your subject matter. There is a company that you can get traffic from and they let you try their service for free. I managed to get over 300 targeted visitors to day to my website. Check it out here one social scoop

    ReplyDelete
  8. http://wm-seosprint.blogspot.com/ earn money in $ by the company

    ReplyDelete
  9. PAKEJ UMRAH serendah RM4,590

    Assalamualaikum Tuan/Puan,

    ALFAJR TRAVEL & TOURS SDN BHD menyediakan perkhidmatan UMRAH sepanjang tahun 2014 dengan harga yang berpatutan di antara RM4,590 - RM5,890!!

    Pendaftaran SEGERA!

    Anda boleh layari laman web kami http://www.alfajrtravel.com.my/ atau hubungi wakil JOHOR 07-2344437 / 012-7434259 untuk sebarang pertanyaan.

    ReplyDelete